FAQ abonnementen

Service van Coolblue.

Waar zijn de abonnementen?

Vanaf 1 februari verkopen we geen telecomabonnementen meer. Die kun je zelf afsluiten bij de verschillende providers in Nederland. Tip: kies voor een Sim Only zonder gedoe met leningen en BKR-registraties. Dan kun je bij ons een mooie smartphone uitzoeken.

Waarom stopt Coolblue met abonnementen?

Coolblue heeft maar één doel: klanten blij maken. Dat doen we onder andere door met onze specialistische kennis jou te helpen bij het maken van de juiste keuze voor een smartphone. En door lastige dingen voor je op te lossen. De Wet op het financieel toezicht (Wft) maakt de verkoop van abonnementen in combinatie met een toestel juist minder gemakkelijk. Het kost veel tijd en aandacht om dit toch eenvoudig te houden voor onze klanten. Daarom hebben we goed nagedacht of we abonnementen belangrijk genoeg vinden om een groot deel van onze aandacht te geven. We zijn tot de conclusie gekomen dat onze kracht ligt bij klanten blij maken, door het helpen bij de beste keuze voor een smartphone en het bieden van de beste service. Hierin het verschil maken zal in de toekomst dan ook onze focus blijven. Daarom gaan we ons vanaf nu richten op het verkopen van losse toestellen.

Ik heb net een abonnement besteld. Krijg ik die nog wel?

Jazeker. Alle bestellingen die voor 1 februari zijn geplaatst leveren we gewoon uit. Met het bijbehorende abonnement natuurlijk.

Wat moet ik doen als mijn abonnement niet klopt of niet werkt?

Als je abonnement net is aangesloten, maar het is niet wat je hebt besteld, kun je het beste contact opnemen met de Coolblue klantenservice. Dan lossen wij het voor je op. Voor alle andere abonnement-gerelateerde vragen is het handiger om contact op te nemen met je provider. Die kun je meestal bereiken op nummer 1200 vanaf je mobiele telefoon.

Wat moet ik doen als mijn telefoon kapot gaat?

Bij Coolblue heb je standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Dat geldt natuurlijk ook voor smartphones. Je kunt je telefoon online aanmelden voor reparatie.

Wat moet ik doen als mijn abonnement afloopt?

Omdat Coolblue geen abonnementen meer verkoopt, kunnen we je niet meer helpen bij een verlenging. Maar eigenlijk is het heel makkelijk: als je tevreden bent over de dienstverlening van je provider, kun je het abonnement gewoon door laten lopen. Het gedeelte dat je eventueel betaalt voor het toestel stopt vanzelf na 24 maanden maar je bel- en databundel lopen gewoon door.

Als je toe bent aan iets nieuws, raden we je aan voor een Sim Only te gaan - bij je huidige provider of een ander. En bij ons kun je natuurlijk een nieuwe smartphone uitzoeken.

Meer uit Abonnementen.

Contactopties Bekijk openingstijden

Eerder bekeken door jou